lördag, oktober 23, 2010

AJ, kramp i benet och så tankar på Radio Nord!

Upp och hoppa, finns inget annat att göra vid kramp. Jag har nu lidit av det här i flera år och har haft medicin mot detta men har frivilligt lagt den på hyllan.

Fick bla. Lyrica vilket är en hjärndödande sort som förstör livet i övrigt. Jag blev mig inte lik, ingen fick kontakt med mig.

Kände kyla inför allting. Men, visst slapp jag krampen!

Allting är ett val och jag valde hellre att få stiga upp när krampen slår till.


Försökte att lyssna på SR P3-P4 men huu. Peter Sundblad och en kvinna satt och höll hov och jag kände mig så löjligt dum att lyssna på deras pladder.

De snackar som om de har med femåringar att göra. Ett exempel, Sundblad skakar en dryck så att det skvalpar. Lyssna, säger han åt kvinnan och så skvalpar han igen och så fnissar de.

Löjligt dumt! Sånt vill jag inte lyssna på så jag slog över till Lugna Favoriter istället. Tur att det finns fler stationer idag mot förr.

Jag minns när socialdemokratin slog ihjäl Radio Nord och Radio Syd på sin tid.(60-tal)

Det var så sorgligt för jag lyssnade mycket på särskilt Radio Nord.

Jan Kotschack har givit ut en bok som heter " Stick iväg Jack" och det är historien om just Radio Nord och hans far Jack K.

En mycket fin bok där man får veta det inre spelet från dåtidens makthavare med Palme och andra i spetsen.

Både spännande och rolig att läsa. Inte minst att åter kunna studera dåtidens topplistor. Du vet väl att det var Radio Nord som införde topplistorna till Sverige?

Sverige hade bara ett program i radion och de slutade sina sändningar till midnatt och det var nästan bara talade sändningar. Musiken fick en halvtimme om dagen och det var alltid i en viss ordning. Militärmusik först ,sedan något klassiskt för att mot slutet spela något lättare. Elvis och rocken var bannlyst ända tills Radio Nord tvingade fram den sk Melodiradion i SR. Då fick Klas Burling och andra börja att spela rockmusik!

Radio Nord var början till ett friare Sverige men huu så lång tid det har tagit.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate