måndag, mars 07, 2011

Egna erfarenheter är guld värt!

När jag ser hur debatten går i tex. skolfrågan så går det en skiljelinje mellan oss som har haft barn  i någon av skolorna i  tex. Rosengård !

Jag minns ju att det var kaos! Min son flyttades till en annan skola , Stenkulaskolan,  ihop med en massa andra elever från Rosengård.
Nå, hur gick det med den skolan tillslut? Jo,den blev så förstörd och nedkörd så alla lärare fick sparken och skolan stängdes för reparation.

Sista gången jag var där på möte så gick vi runt och kollade skolan och det var som om kriget hade dragit fram. På skolgården drack elever öl och rökte brass!

Mycket mobbing mot de svenska eleverna från Rosengårdarna, jävla hora var tilltalet till många tjejer och hur kul är det?
Min dotter gick sedan i gymnasiet på gamla ärevördiga Malmö latin i dagligt tal mellan eleverna " Malmö latrin"!



I hennes klass var nästan alla från Kosovo och de flesta killar. Hon var en ung radikal ljus tjej med vänsteråsikter.
Jag vill lova att det var inte trevligt alls för henne och jag minns hennes förtvivlan. Grabbarna hade åsikter från stenåldern särskilt om kvinnan plats i samhället.

Själv hade jag många vänner bland Kosovoalbanerna och när jag var hemma hos dem på måltid så fick ej deras kvinnor sitta med vid bordet!
De fick hålla sig i köket!

Inte undra på att deras söner var mycket reaktionära i skolan mot olika företeelser!
Om man i sin inbillingsvärld tror att socialdemokratin skulle ha någon lösning på skoleländet nere i Malmö så borde man studera vad som hände därnere mellan 1965-2000!

De har förstört alldeles för mycket för eleverna under dessa år och jag minns åren med mina barn i skolorna med smärta!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4388396

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate