torsdag, mars 17, 2011

Bedragarna tar till alla vägar för att lura folk!

 
Det här anlände i min mail i dag. Maken till fräckhet  var längesedan jag skådade, nog för att jag fått mängder av sk "Nigeriabrev" under årens lopp men det här tar nog priset.
 
Ibland får man vinstbrev både från microsoft och andra där det utlovas stora summor dollar om man svarar på deras frågor. Breven kommer troligtvis också från Nigeria och den maffia av skojare som finns där.
Senaste tiden har jag fått mail från unga vackra damer som utlovar  en massa lull-lull om man hjälper dem med pengar  men det är för gemomskinligt för att man ska gå på det. Så här ser det senaste skojarförsöket ut och för en gångs skull är det utformat på vårt språk!
 
 
 
"Mitt namn är fru Anna Berkner en amerikansk kvinna. Jag är 74 år gammal och 
som lider av cancer. Enligt min läkare, jag kan inte leva mer än 2 
Månader, så jag har beslutat att donera en del av min förmögenhet till dig så att du kan 
använda den för att hjälpa de fattiga människorna i ditt land. 
  
Jag är villig att donera 15,800,000.00 pounds sterling till dig, och du kommer att ta 
30% av den totala summan. 
Medan 70% av pengarna kommer gå till välgörenhet och barnhem. 
  
På grund av min hälsa, jag har deponerade medel i Standard Chartered SCB 
Bank i London. Du ska kontakta Rev (Pastor Benedikt Gregory) via e- 
post så att han kommer att hjälpa dig med vidare instruktioner nedan är hans kontakta: 
  
Rev.Benedict Gregory 
E-post: pas.benedictgregoryii@hotmail.com 
London, England. 
  
Han väntar din e-post. 
  
Tack. 
  
Fru Anna Berkner."

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate