måndag, januari 31, 2011

Svenska staten kan inte vara hjälpgumma åt turister!

Om man som svensk turist åker till ett land där diktatur råder så måste man ju förstå att det kan hända otrevliga saker under sin vistelse. Svenska staten kan inte vara en stor hjälpgumma i alla lägen. Alla har ett eget ansvar inför sina val till utlandsvistelsen.

Alla de stater i nordafrika som svenskar åker till har varit diktaturer i alla år.Marocco,Tunisien,Egypten osv, och vi göder dessa regimer. 

Jag har också åkt till flera av dessa länder men jag har också vetat vad jag givit mig in på. 
Under alla år så har jag då och då vistats i olika diktaturer tex Rumänien,Polen,Sovjet,DDR osv!
Ibland tycker jag att många svenskar är så oupplysta över vad det är för sorts länder de vistas i och gnäller över att ha svårt att komma hem när det hettar till av någon anledning.

Får inte ungdomar i skolan reda på länders historia och statsskick längre eller är det allmän slöhet?

Åker man till en diktatur så kan man inte ropa på svenska staten och begära att den ska flyga hem dem!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate