lördag, januari 01, 2011

Sony-Ericssons X8 Android ( Google Linux)

Jag har begåvats med denna lilla utmärkta mobiltelefon. När man är lite äldre så får man läsa på lite extra när man får en så pass avancerad mobil. Skulle nästan vilja påstå att det är en minidator !
Just nu har jag tagit ner och installerat ett program som heter Tunein. Det är ett program med massor med radiostationer och just nu lyssnar jag på Radio Viking som sänder musik för fullvuxna.

Det som är bra med dessa nya mobiler är ju att de kan kopplas upp mot ett trådlöst bredband. Då får man en extra snabb och bra uppkoppling och spar ev. pengar.
Denna mobil innehåller ett bra Linux-system med stora möjligheter framöver. Jag uppdaterade den till den senaste versionen och jag vet att Google håller på att bygga ett ännu bättre OP till denna telefon och det ska komma någongång i vår.

Sony-Ericsson har bra program på nätet för att fixa dessa uppgraderingar men det är dåligt att de bara tillhandahåller detta till en dator med Windows-Microsoft.
Jag tycker ju som Linuxanvändare, även på min dator,   att de borde anstränga sig för att ordna så att deras program går att använda på LinuxOP.
Google har ju all sin programvara även till Linux och är föredömligt snabba med sina updates.

Det finns flera lite" konstiga" bolag som själv använder Linux i sina program (tex Voodler) men de funkar inte på Linuxdatorer, däremot Spotify som också använder Linux går alldeles utmärkt på min Ubuntu.

Sony-Ericsson är dåliga på den här punkten och behöver tänka om. Har man Linux i sin telefon så får man f-b mig också anpassa sina updatesvaror så det fungerar även på tex Ubuntu.

Ni som inte har kollat på "market" i din Android och sett hur mycket gratisprogram det finns tycker jag ska göra det . Prova just med Tunein så får du tillgång till massor med musik.

Vad jag saknar är "flashplayer" Adobe men den kanske kommer?

PS La in Skype på mobben och ringde min dotter i Lund på hennes fasta telefon. Kanonljud och inga störningar alls.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate