söndag, september 02, 2018

Samtal med politiker i Gustavsberg!

Vid båtmässan i Gustavsberg hade politikerna bullat upp sina valstugor. En moderat högg mig med en lapp i handen,då sa jag ordet dö!
Han hoppade till men sen log han och förstod vad jag menade. Fick ett bra samtal där han direkt sa att han under denna tid  inte var överens med sitt parti,.Han var också kritisk till Reinfeldt så vi kom bra överens.MEN han visste inte ett dugg om Medborgerliga samling vilket jag tillhör.När jag la ut texten så skulle han läsa på därför att han tyckte att det lät intressant.
Sedan talade jag med SD:s representant vilken visste betydligt mer om oss .Hon tog orden i sin mun om bortkastade röster. Hörru du ,sa jag, det sa man om SD också en gång i tiden.
Alla måste ju börja någon gång !

Jag frågade henne om Afs och hon var övertygad om att de kommer in i riksdagen!
Hmmm,jag betvivlar starkt detta!
Afs lutar sig mot Putin och ett sånt parti vill inte jag ha i riksdagen.
De har tom varit i Ryssland och hållit konferens ihop med allsköns skumma partier. Rysslands utrikesminister var på plats och höll tal. Tvi vale!

Idag så är det bara en vecka kvar till valet men jag liksom många andra kan inte spå hur det kommer att gå.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate