torsdag, september 06, 2018

"De goda kändisarna"!

Kändisar och namninsamligar är inget nytt. På sjuttiotalet när jag var aktiv inom vänstern så skrev också den tidens skådisar o kändisar under tex när Fib (dvs Kfml-skp) hade upprop om tex IB-affären.
 Jag vet inte hur många listor jag sett under åren men många var det. OCH jag ser en del överlevare på dagens lista mot SD.
 Men det kommer inte att hjälpa ett dugg därför att de som röstar på SD ogillar idag alla dessa kändisar och deras uppfattningar.
 Folk som sitter där på sina feta rövar och tycker till. Inte fan delar de villkoren för de som idag har gått till SD. "De goda" förbrukar bara sin energi så att de tycker att de har varit duktiga när de ligger där i sina fina villor och bostäder där det är "fint" att bo.

 Nu är inte jag SD-are men sånt här får mig att ändå må illa. Hur många av de här röstar inte sedan många år på ett parti som alltid har hyllat förtryck och förföljelse av oliktänkande. När människor sköts vid muren så teg de. Inte fanken hjälpte de heller till med stödet till Solidaritet i Polen . Nej då ,de röstade på vänsterpartiet. Eller kfml-r eller tom. på skp.
 Teaterrevolutionärer är det värsta jag vet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate