söndag, september 23, 2018

Pelle Svanslös i Köping

Vi tog igår tåget till Köping och såg på Forum-teatern en uppsättning av Pelle Svanslös med ca 60 aktiva på scenen bla. mitt barnbarn Isadora. En underbart kul föreställning med många höjdpunkter. Men lite kritik ska de få,inte de som agerar utan bara för att föreställningen nog var lite för lång.
Tänkte på de små barnen efter föreställningen att de skulle köra en till på eftermiddagen samt en idag på söndag.Genrepet var ju dessutom på fredagen.
Fyra föreställningar på så kort tid är tufft?
Men annars är jag mer än helnöjd med det jag fick uppleva. Extra kul att Isadora fanns där på scenen och skötte sig jättefint. Bara tio år och så duktig.
När vi vandrade i Köping så for många tankar igenom mitt huvud.Där fanns gamla fina hus kvar och fina byggnader från industriepoken. Talade med "infödingar" med härlig dialekt och lättpratade.  Staden har två teaterscener och  bara detta är ju fantastiskt . Känner en djup suck inom mig jag som är uppväxt i samma typ av småstad .Inte långt därifrån heller, vi åkte på 50-talet just till Köpings Folkets Park med dansbuss på lördagarna .En av de jag talade med frågade mig om jag mindes "Burken". Jodå, den rockande dragspelaren som senare i livet körde buss ute på Värmdö.
Stockholm ter sig som ett litet helvete snart med allt som händer här i negativ riktning. Tankarna på att fly härifrån smyger sig återigen på mig!








Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate