fredag, september 28, 2018

Att pådyvlas rasism-anklagelser!

Ända sedan jag var mycket ung så har jag haft idoler inom musikens värld.Jazzens stora!
När jag var tolv år så satt Louis Armstrong  på väggen hos mig. Så gör han fortfarande ihop med Parker,Miles Davies!

Jag läste de svartas historia från när det skeppades från Afrika till olika ställen i världen, bla USA. Slavtidens  berättelser gjorde stort intryck på mig  och jag avskydde de vitas rasism.
Jag minns hur Benny Goodman tog in svarta i sin orkester och hur de blev förnedrade när de skulle spela i sydstaterna.
Då kungjorde Goodman att om de inte fick bo på samma hotell så skulle de inte komma och spela.
Quincy Jones berättar i den dokumentär som finns att se på Netflix att de på fyrtiotalet höll sig med vita chaffisar till turnebussen därför att han kunde gå in var som helst och hämta käk till killarna.

Lynchningar pågick under mina ungdomsår av svarta och både nazister och KKK gick hemskt fram mot de svarta.
På sextiotalet började det vända och även statsapparaten började agera med hjälp av trupper som garanterade att lagarna mot diskriminering följdes.
Min sympati för den svarta rörelsen är intakt och jag glömmer aldrig Martin Luther Kings stora tal i Washington.

Allt snack i Sverige från vänstern och framförallt  unga kvinnor att Sverige skulle vara ett rasistiskt land är ju nonsens.
De vet inte ens vad rasism är för något. Används bara som ett skällsord.
När personer eller partier vill förändra invandringen till Sverige så har det inte ett jota med rasism att göra.
Det är att kasta skit på de kämpar i USA som fått offra så mycket i kampen mot rasåtskillnaden. Liv har spillts i mängder från 1800-talet och fram.
Att ha olika åsikter om hur man bäst hjälper andra som har det svårt ska ju inte behöva bli rena kriget.
När till och med ledande politiker ger sig in detta smutsiga sätt att bemöta andra vilka är kritiska mot den förda politiken, ja , då kan man undra hur det är fatt i det här landet?






1 kommentar:

Dan sa...

Även om jag är till vänster politiskt, så kallar jag inte SD för rasistiskt parti. Men vad SD har problem med och säkert alltid kommer
dras med är att de har en rasistisk svans på nätet, bara att läsa på
Flashback hur många som skriver att svarta och araber är så korkade och
avslutar med SD 2018. Eftersom SD är det mest invandringskritiska så
kommer dessa rasister nog alltid stödja dem eftersom de inte har något
annat parti

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate