måndag, september 03, 2018

Döden väntar alla!

Tag reda på livet när du kan. Försonas  med de människor du har kommit på kant med av någon anledning.Så här skriver Jennifer Wegerup bla:
"Nog är livet till för de levande. Men att inte låta sorg, saknad och andra svåra känslor vara en del av livet gör det inte rikare, tvärtom. Pappas död har fått mig att leva mer, älska mer, vilja mer, lyssna mer."

https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/doden-far-inte-plats-det-ar-bara-sorgligt/ 

Många kloka ord som vanligt av henne. 
Att bara komma med blommor till avskedet är torftigt när de flesta nog allra mest vill höra av sina släktingar när man lever.

Jag ser hur ljusen brinner ut;
Jag ser hur varje liv tar slut
De strålande bloss
Som lyste för oss
Tar slut
De brinner alla ut

Jag ser hur livet rinner bort;
Hur tiden alltid är för kort
Den ändlösa stig
Som skulle bli mitt liv
Tar slut
Skall också nå sitt slut.( Björn A.)


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate