tisdag, maj 17, 2011

Grattis Lars Gustafsson!

När vi skulle ha ett möte i Eskilstuna angående den då aktuella sk IB-affären så fick vi dit Lars G som talare. Jag fick det stora nöjet att lotsa honom till rätt ställe och fick på detta sättet ett intressant samtal  med honom! Lyhörd och vänlig och det lyste klokhet omkring honom.
När jag sedan läste hans  tankar omkring hur det skulle kunnat gå för en man om han valde en annan väg än den utstakade då njöt jag.  Hans figur skulle kunnat välja flera vägar i sitt liv med olika utbildningar och yrken. Ofta har jag tänkt på detta i mitt liv. Hur hade det blivit om jag valt att stanna kvar i skolan och plugga eller hur hade livet blivit om jag hade skrivit på för flottan?
Lars Gustafssons unika förmåga att vända och vrida på "sanningen" är skön att läsa. Vem minns inte frågeställning om himmel och helvetet?
Vi är lurade säger han, i himlen är allt trist och inget händer men i helvetet så är det fest!

Grattis på 75 -års dagen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate