onsdag, oktober 08, 2008

Volvo varslar ytterligare !


3300 personer varslades idag på Volvo! Det var väntat av alla som vet hur dåligt Volvo för närvarande går. Inte blir det bättre av den stora bankkrisen heller.

När jag gick den långa vägen idag till T-banan så kollade jag alla parkerade bilar efter gatan.Denna långa gata var fylld med bilar men inte var det många svenska märken, mest japanska!

Jag minns från 50-60 talet, då köpte vi svenska bilar, var man än gick så stod det Volvo eller Saab efter gatorna.

Köper inte ens svenska folket de bilar som tillverkas i vårt land , hur  i all sin dar ska man då övertyga andra länders folk om att våra bilar är bättre?

Den trista sanningen (för en del) kommer att bli nerläggning av dessa fabriker tids nog ungefär som våra varv som försvann.

Nu ropar Östros på regeringen, nå vad kan de göra annat än att skicka folk på omskolning eller hjälpa dem att flytta dit där arbete finns. Samma politik som en sosseregering skulle utföra.

Jag avskyr när man ska ta politiska poäng på såna här kriser. Östros är en rätt så dreglig typ och går inte i takt med Sahlin som det verkar.

Jag är ingen bilkännare eftersom jag inte har haft någon bil sedan 1975 , men jag antar att både Volvo och Saab är för dyra för vanligt folk eller så håller de inte måttet i jämförelse med andra märken! Rätta mig om jag har fel.

PS Snygg SAAB eller hur?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate