lördag, oktober 11, 2008

Fildelningens fiender är försent ute!

Ser i tidningen att regeringen ska sätta in en ny lag mot fildelning. Jaja, låt dom hålla på,utvecklingen har redan passerat dem för länge sedan . Inget ser de, inget hör de tack vare att de inte vet vad det är frågan om. Deras sk experter är riktiga pappskallar som lever i förra seklet.

Till och med gamla präktiga Real Player kommer med en version nu som gör att man kan spela ner låtar till sin disk. Ack nej, ingen fildelning utan det är som på gamla goda tiden. Radioinspelning från en sändande station och så spelar man in med en fiktiv "bandspelare."
Det har nu på nätet uppstått en mängd med olika "apparater" för inspelning av musik och tal.
På min ena"bandspelare" så har jag nu tillgång till en halv miljon låtar. Helt lagligt, så varför ska jag numera ta ner och belasta min hårddisk med dessa filer.
Nu kan jag tex slå på en viss musiker och får en lång lista på vad han eller hon har spelat in, sen prickar jag för de jag vill lyssna på osv. Eller så väljer jag en salig blandning av musik.

Politikerna tror att de är smarta nu med sin lag men den kommer bara att bli ett tomt slag i luften.
Hur kommer det sig att myndighetspersoner så ofta är ickevetande om vad som händer ute i samhället? Politiker som inte vet ens vad en liter mjölk kostar ska sitta och lagstifta i frågor som de inte har ett hum om.
Är det demokrati detta?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate