söndag, april 17, 2011

Fuck you idiot, I shoot you!

Ja, detta hörde jag från min balkong idag och tittade ut. Därnere stod två små pojkar med pistolerna lyfta. De var högst 5-6 år!
Hade jag verkligen hört rätt?  Jo, de fortsatte på sin lite barnsliga amerikanska, de hade ju hört det här på tv förstås.
Lämpligheten att leka krig eller tjuvar och polis har alltid diskuterats. Jag minns ju min egen barndoms lekar och det gick ju ut på samma grej men vi var inte så grova i munnen.
Pang, du är död, sa vi och då skulle den andre ligga ner annars var det fusk. Det var noga med hederligheten när vi var små. Även i riktiga slagsmål så fick man aldrig ge mer när de låg ner utan man frågade om de gav sig. Ofta gjorde den liggande detta för att sedan bli kompis igen med sin besegrare.


Det är andra tider nu men inte bättre om någon nu trodde detta.
Frågan är bara : hur blev det så här?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate