söndag, april 24, 2011

Därför älskar jag inte Malmö!

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1450030/De-jagades-fran-Triangeln.html       Ja, nu när du har läst denna artikel  så kanske du förstår lite mer av vad jag skriver om mina Malmöår. (1978-2004)

Jag kom att avsky staden och kände mig otrygg i den. Allt började  de första åren i Rosengård med bränder och allmänt otrevliga människor. Jobbet på ett av stadens värsta systembolag gjorde ju inte livet lättare. Kunder som spottade på mig eller förföljde mig efter jobbets slut bara för att jag hade nekat dem mer sprit eftersom de var berusade när de ville handla av mig.

De sista  tre åren av mitt yrkesverksamma liv på ett av stadens härbergen förskönade inte heller mitt liv. När man lär känna Malmös alla utslagna knarkare och alkoholister så går man ju inte fri på stan hur som helst.
Därför är det oändligt skönt att bo i Stockholm och slippa dessa påträngande människor.

Politiskt är stan också en otrevlig stad med starka motsättningar mellan de olika grupperingarna. Vänstern inom V och S är extrem vilket visade sig bla i den demonstration mot Israels tennismatch som hölls i staden med stora upplopp och våld mot allt och alla.

Sedan har vi många hatfyllda muslimer som förföljer stadens judar med hot och fula tillrop.
Sverigedemokraterna  har stora väljarskaror i staden  vilket också sätter prägel på debatten.

All skottlossning är numera välkänd över hela Sverige. När man tittar på sydsvenskans karta över alla skottlossningar i staden så inser man ju att något gått fel i Malmö.
Bränderna i Rosengård sedan alla år är ju också att kapitel för sig. Själv var jag med om tre mordbränder i det hus jag bodde i samt att vårat fina daghem brändes ner. Skolan bredvid brändes också ner!

År ut och år in pågår denna soppa och dessa smågangsters som förpestar luften för många Malmöbor får gå ostörda för myndigheterna.
Paret från Triangelstationen är bara ett exempel bland så många andra som kommer att bli otrygga i sitt boende.


De som inte ens med tång vågar ta i problemet med den för stora andelen invandrare i Malmö kommer heller aldrig att kunna finna några lösningar för dessa människor. Med denna undfallenhet inför arbetslöshet,socialbidrag,utslagning,kriminalitet m.m så överlåter man till extrema partier att fortsätta att växa!

Ska Malmö till slut bli den stad där extremrörelsen tar över makten?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate