måndag, maj 01, 2023

1972 -50 år har gått!


 Ända sedan 1968 hade mitt medlemskap i VPK inte känts bra. Partiets velande omkring sovjet och deras maktpolitik, särskilt med överfallet av Tjeckoslovakien, satt där i själen som en svart klump.

Under våren 1972 när 1 maj planerades så visade det sig att vpk Eskilstuna  inte ville gå i samma demonstration som FNL-grupperna trots att huvudfrågan då var Vietnamkriget!

De äldre ville gå med sossarna.

Nu blev det inte så efter att partiledningen med CH Hermansson lagt sig i och uppmanade Eskilstuna VPK att gå med FNL-grupperna.

Strax efter 1 maj så uteslöts både jag och 7 andra ur partiet. De anförde att vi hade agerat mot partiet.

"Ut med renegaterna" ropades det på uteslutningsmötet! Ett rop som många gånger hade hörts i detta i grunden odemokratiska parti.

Nu har femtio år gått och mycket kan sägas om både åren före och efter men det hoppar jag över denna dag.

Jag har inte gått i några partitåg sedan 90-talet. Känner ingen lust till något sådant heller idag.

Vänsterpartiet tågar fortfarande med Lenin med i sina tåg. R-arna med sin uppslutning bakom Nordkorea. Sossarna med sin usla politik för sverige!

De två förstnämnda är i smyg Putinvänliga dessutom! 

Överhuvudtaget de som i sina tåg godkänner att antiIsrael plakat framförs är inga tåg jag kan tänka mig att gå i!

 De som dessutom framför krav på att vi inte ska gå med i NATO är ju också Rysslandsvänner.

Nej, jag stannar hemma!




I min demonstration ska Israels, Irans och Ukrainas sak vara huvudfrågor liksom tryck o yttrandefriheten i vårt land.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate