söndag, maj 07, 2023

Söndag! En värld ur led!

 Vaknar upp med ytterligare en skjutning bland oskyldiga människor, många offer liksom det var i Serbien.

USA Har på kort tid haft hundratals skjutningar. I Sverige är det mest gangsters som skjuter ihjäl varandra än!

Den största av mördare är dock Mao som med sin politik mördade ca 80 miljoner människor. Värre än Hitler och Stalin tillsamanns!

Dagens stora mördare heter Putin och hans mord pågår dygnet runt ! 

Det är då man får gå ut i naturen och titta och lyssna på fåglarna. Blommornas prakt !

Nu slår alla träd ut här hos mig i Hökarängen och även om pollen är besvärande så är det vackert att se tex lönnens blommor. Lukta på lönnblommor!


Syrenen knoppas också och det är min favorit bland buskarna.

Att sedan gå ut ur skogen för att gå inom staden gör mig ledsen pga av allt klotter överallt. Ett totalt meningslöst klotter. Min släkting i Paris sände en video idag och det ser likadant ut där.Klotter och sönderlagna ting.

När jag går till Hökarängens tunnelbana är nu återigen alla lampor totalt demolerade, tom elsladdarna är utryckta och hänger som andra maskar på väggen. Gång på gång sker detta.

Också en totalt meningslös grej. Uppe i Farsta centrum har man nu lyckas förstöra soffor. Rycker loss planka efter planka.



Jag mår inte bra av att se sådant dag för dag och skulle önska att jag bodde på ett ställe där sådant inte förekommer.. Men var finns detta paradis?




Var helst i världen du åker så ser du detta elände. Tänker också på männen i vissa länder i Sydamerika vilka är tatuerade överallt,de lyser svart och blått över hela deras gestalt. Också en sorts förstörelse.

Nu ska jag gå upp till Farsta centrum , puh!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate