måndag, maj 15, 2023

Kent - Tänd på (officiell video)

Nostalgi är en känsla av både välbehag och smärta.
Minnen sitter i ens hjärna så länge man kan komma ihåg dem, sorgligt för de som tappar sina minnen pga av tex altzheimer.
Nu har jag nått den ålder då så många både musiker och skådespelare har avlidit. Musiken finns kvar och kan avnjutas ,liksom filmer.
Men det finns alltid innerst inne då känslan av att de man njuter av inte finns mer!
Min vän Thomas Nydahl höll jag på att förlora för några dagar sedan då hans hjärta fick stopp i fyra minuter. När sådana besked kommer så inser man att vi står på tur allihopa, ung som gammal.
Har en vän som också kämpar för sitt liv .Cancer!!
Hans fru förlorade sin man för x antal år sedan och jag kan föreställa mig hur svårt det känns även för henne nu!
Vissa dagar kan jag känna som om jag går i suckarnas gång, det börjar redan på tidig morgon vid ca 04.00!
Ofta har jag drömt någonting besvärligt från mitt liv med vånda och otrevligheter.
Sen sitter det i ända tills jag kommer ordentligt på benen med kaffe och mackor i magen!
Små små saker kan öppna upp denna typ av nostalgi. Ser ett åderbråk på ena benet och minns så väl när Eva satte sitt finger på det år 1975 och sa att det här kommer att bli ett åderbråk.
Så rätt hon fick. Nu har hon varit död i över tio år! 
Sånt är livet troligen för de flesta skulle jag tro.Nostalgi i olika portioner!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate