fredag, maj 05, 2023

Ack ja, finns det något mer föraktligt än att råna åldringar?

https://samnytt.se/har-ar-falska-poliserna-som-blaste-aldringar-pa-miljonbelopp/  

När jag läser den här artikeln så drar jag mig till minnes från Malmö hur polisen hade ett register över vissa släkter och personer!

Det blev ett himla bråkande och registret togs väck.

Men det var kanske inte så fel tänkt av Malmö-polisen?

Nå, det är en förfärlig samling människor utan varken empati eller samvete som visas upp på bild !

Vi har haft samma elände här i Farstatrakten också, individer presenterar sig som poliser eller att de är från hemtjänsten.Godtrogna äldre öppnar upp och släpper in dessa vilka alltid är två. En snackar medan den andra rotar efter värdesaker osv.

Själv är jag mycket vaksam när någon ringer på min dörr!  Eller för den delen också , mobilsamtal från okända nummer. Senast igår försökte någon nå mig två gånger, kollar upp via mitt bolag och de berättar att just detta nummer har över 1000 personer anmält för bluff!

Ja, titta in i alla dessa ansikten via länken, dessa vill inte jag ha något med att göra!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate