måndag, februari 11, 2019

Träffade Daniel idag!

På en gång kände jag igen rösten på tunnelbanan, det var Daniel.
Jag såg alla filmer om de hemlösa i Stockholm som Christoffer Hjalmarsson filmade .
.https://www.christofferhjalmarsson.com/
Började snacka lite med Daniel vilken gjorde sitt pass på tåget för att få ihop lite pengar.
Själv ger jag aldrig pengar till någon där jag med säkerhet vet att det går till deras missbruk.
Daniel är en kille som är verbal på ett trevligt sätt men jag såg ju att han var ordentligt påverkad och det är ju trist. Han är värd ett bättre liv än denna jakt efter pengar,silar och någonstans att sova.
Frågade om Bim och han berättade att hon lever bra nu utan droger. Bor på landet med sina hästar.
Jag har träffat henne också ett par gånger och talat lite med henne, alltid trevlig och verbal även då när hon drogade sig.
Jag bad Daniel hälsa till henne att jag önskade henne allt gott.
Att vara fast i bruket av heroin är så fruktansvärt och så svårt att bryta. Jag har ju under åren i Malmö och mitt arbete där känt många narkomaner, många är döda idag av de som jag kände.
Jag har nog aldrig träffat någon missbrukare som inte ville upphöra med sitt missbruk men ack så svårt. Flera jag kände dog när de försökte avgifta sig själv. Hjärtat orkar inte med denna pärs.
Jag skulle verkligen önska att Daniel orkade att göra som Bim och bli fri från detta elände.
Jag lider med alla dessa missbrukare och förbannar alla gangsters  vilka säljer detta skit till skyhöga priser. De är mördare dessa kriminella.
Prova aldrig.Avstå!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate