onsdag, februari 13, 2019

Funderingar!

 Här byggs det så tätt så huset bakom kommer helt i skymundan.
 När jag vandrar utefter Lingvägen så infinner sig numera känslan av att åter bo i Rosengård.
Och det skjuter hela tiden upp nya gråa höga hus och såsom jag skrev för ett år sedan så kommer bilismen att öka. Nu fräser det bilar i full fart förbi mig och de jag möter efter vägen hem är nästan alla från länder långt bort från Sverige. Detta bidrar säkert också till känslan av främlingskap inom mig.
Sveriges politik framtvingar alla dessa byggen och skövlade parker och grönska.Bråttom ,bråttom eftersom det ska komma några hundratusen människor till inom snar framtid.
OM  det skulle bli en kapitalistisk kris så kommer politikerna att stå tomhänta och inte ha något svar till människorna varför det blev så uselt.
I Frankrike har vi kanske sett början till hur det kan komma att bli, upplopp och förstörelse.
Vi har ju i viss mån fått detta hit också med alla bränder och annat otyg.
Min vän ringde idag och berättade att hon hade blivit blåst på 12.000 kr genom en "snäll" man som skulle laga en grej på taket i hennes hus. Bara båg,han tog pengarna och stack. Jaja, pensionärer är lätta att lura.
Mitt råd är som vanligt, släpp inte in en kotte i ditt hem som du inte känner!
Många  äldre tror gott om folk men det får de nog lära sig av med. Tyvärr!

PS Tre rum o kök på 80 kvm kostar i dessa höghus 14.500 i mån. Inget för pensionärer och lågavlönade med andra ord. Undrar bara hur många som får soss att betala hyran?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate