söndag, juni 10, 2018

Ett telesamtal i 60 min!

"Idag på förmiddagen ringde min mobil,ett okänt nummer men jag valde att svara. 
En välkänd röst i andra änden men vi talades vid senast 1977. Samtalet varade i en hel timme. Gammalt och nytt ventilerades om våra liv och hur de hade blivit.
 Min gamle vän hade blivit mångmiljonär och bodde bara delvis i Sverige. När jag slog hans namn på Google så kom det upp div. affärer i storleksordningen 50 milj kronor osv. Men inget skryt från hans sida, allt var precis som under alla de åren vi umgicks.Det var faktiskt roligt att han hörde av sig och det var mina bloggar som fick honom att leta reda på mig,han sympatiserade med det jag skriver.

 Vi har bägge bakgrund i den kommunistiska rörelsen SKP (maoisterna) och liksom så många andra bytt väg med de händelser och den politik som förs i det här landet sedan åratal. Islams insteg i Europa och dess påtryckningar och undfallenhet från makthavarna gillar inte vi som vill värna det västerländska samhället och dess värderingar !" från Facebook idag!

Nu har det gått en del timmar sedan samtalet och jag har i mitt minne återuppväckt vissa händelser som är förknippade med oss två. Tex när vi for till Kungsör med vår bil och klistrade affischer inför valet. Fort ut ,klistra och fort iväg till nästa plats.
Eller alla möten som vi förberedde inför div. andra möten.
Vi hade under de här åren en mycket stor verksamhet i Eskilstuna-Torshälla och det är ett faktum att man lärde sig otroligt mycket under de här åren. Inte minst att tala och skriva.
När jag på nätet insåg hur olika våra liv på en rad punkter har blivit , inte bara rent ekonomiskt, då kunde jag konstatera att jag inte känner det minsta avundsjuka. En skön känsla att erfara.
Det var för övrigt mycket längesedan jag erfor såna känslor i mitt sinne. Idag är jag mycket tacksam över det liv jag har fått med en kär kvinna vid min sida och hennes två barn. 
Jag är glad och tacksam över att ha ett gott förhållande med min fd hustru och hennes man. Aldrig känt någon trist känsla vad gäller dem. Oerhört glad över att hon har fått det bra i sitt liv.
Visst vill jag också kunna ha lite mer pengar i min börs och är f-b över att politikerna inte har kunnat greja våra pensioner vi som fick slita i tunga yrken. Men hälsan och kärleken är det viktigaste i livet.
Sist men slutligen så är jag mycket tacksam över mina barn som ställde upp för mig när jag höll på att gå under av alkoholmissbruket. Idag har jag varit helt nykter i 15 år!

Samtalet idag var trevligt med en fin ton, tackar för detta!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate