onsdag, juni 27, 2018

Det behövs mer "barnarbete" i vårt land!

När sommaren har kommit och lovet så samlas ungdomar på lekplatsen nedanför mitt hus och lever bus långt in i natten.I natt blev det inte lugnt för än efter halv två.Då kunde jag öppna upp fönstret för att få in lite luft,innan dess är det omöjligt att sova med det larm man hör.
Om dessa unga hade någon form av arbete på dagarna,gärna tungt  , så hade de inte orkat att vara ute så sent kväll efter kväll.
Jag har ju egen erfarenhet av tung arbete som 14 år gammal, 48 timmars arbetsvecka!
Fanns inte en chans att man var ute till ett-två på nätterna då!
Som grädde på moset så började min granne ovanför mig (ny sådan) att föra högljudda samtal klockan halv fyra.Skrap med möbler osv.
Jag bor dörr vid dörr med honom men har aldrig sett honom under det halvår han bott där!
Hur sånt är möjligt vet i fanken?
Det är ett elände att lida av dålig sömn men jag har ju arbetat skiftgång så många år i mitt liv och fick då mitt sömncentra förstört för all framtid. Sådant finns det inte mycket att göra åt tyvärr. En form av yrkesskada utan ersättning!
Alla mina konstiga tider har givit mig ärr inne i buken på sjutton ställen, dvs. de är märken efter olika magsår.När jag slutade inom Malmö stad så hade jag två blödande magsår samt var helt slut som människa.
(Tjänstepensionen för 20 år ger mig ca 800 kr i mån)
När man hamnat i en totalt nedåtgående spiral i sitt liv med ohälsa och skilsmässa efter många år så ter sig livet inte särskilt lustigt.
MEN jag gjorde det enda riktiga, flyttade från Malmö och startade ett "nytt" liv uppe i Hökarängen i Stockholm.
Så måste man nog göra ibland om man ska klara sig och sitt liv.
I varje fall så har jag aldrig ångrat flytten från Malmö, denna stad i en process vilken innebär så mycket elände för de boende.
(Malmö är nog den mest kriminella staden i hela Sverige, svarthandel,knark,rån,mord osv)
Utan vidare kan man kalla det för "Malmösyndromet" vilket dessvärre sprider sig oerhört snabbt över hela landet.
Jag ser ju här i Farsta-trakten samma företeelser som jag såg i Malmö under åren. Jag tror det inte dröjer länge för än jag får höra samma snack här som man hörde i Malmö, "vad gör du här din jävla svenne,det här är vårt område,STICK innan ...."!
Jaja, det var ju nästan något liknande jag fick i ansiktet just på lekplatsen vid mitt hus från en hundägare med ouppfostrade kamphundar. För övrigt fanns det inte ett svenskt ansikte av de 20 som var där och stirrade på mig. OCH det känner jag också igen från min tid i Malmö!
Det är så här det börjar se ut lite överallt. Är det trivsamt? Är det bra att skolorna får ökade problem och som följd att undervisningen blir lidande? Är det inte underbart med alla köer till snart sagt allting?
Rättvisan då? Att sk nyanlända får förtur till de lägenheter som byggs? Är inte det ett effektivt sätt att öka på främlingsfientligheten?
Vad gäller just Farsta så ser man i polisens siffror att olika brott har ökat mycket inte minst lägenhetsinbrotten!
Allt hänger ihop men det är bara de som inte vill se sanningen i vitögat som inte ser detta. Vad gör man då från våra myndigheter,jo rustar ner polisen med färre poliser i tjänst men påstår att det är tvärtom.Vi har en så dålig polistäthet i det här landet så vi är sämst i Europa. Precis som det är med antalet sjukhussängar också.SÄMST i EU!
Men ser man till hur många människor vi tagit emot från hela världen så är vi BÄST! (Jämförelsen är med liknande länder som vårt)
Det är i detta VÄRLDSREKORD vi har också våra stora svårigheter idag, inte minst alla skjutningar.
Centern,FI, V och många religiösa vill och kräver att vi ska öppna hela dörren till världen återigen. Släppa in alla som vill komma hit och nu gäller det miljoner och åter miljoner individer !
Snacka om ansvarslöshet både mot mot land och dess befolkning vilken redan nu har det svårt.
Inte minst de som bor i våra förorter!
Låt oss tänka tanken att en miljon nya invandrare kommer hit på kort tid, var ska de bo? Hur ska de försörjas ? Alla bidrag i den form vi känner till idag skulle man bli tvungen att slopa! Välfärden skulle bli ett minne blott.
Jag är övertygad om att kravaller skulle bryta ut där man var tvungen att kalla in militär. Politiker vilka inte har förmågan att skissa framtiden är farliga att välja in i riksdagen.
Nu har vi många riksdagsmän vilka har tappat förankringen ute i samhället bland oss vanliga medborgare.
Jag ser med bävan på Sveriges framtid!
https://juliacaesar.blog/2018/06/26/dodsskjutningarna-primart-och-sekundart-ansvariga/#more-5775

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate