torsdag, februari 01, 2018

Chefer kommer, chefer går!

Jag har sagt mitt om rikspolischefen och det behövs inte upprepas. I mitt liv har jag haft så många olika chefer, både män och kvinnor i samma procent. Detta beror på att jag halva mitt liv var på en manlig arbetsplats och den andra delen på en typisk kvinnlig arbetsplats.
Dåliga och bra chefer fanns på alla ställen ,inget konstigt med det.
Nya chefer stormar in och är de makthungriga så vill de ställa om allting och kommer då också ofta på kant med de anställda.
Bästa chefen hade jag i slutet på min anställning i stålverket. Denne chef kallade ihop samtliga vid stålverkets ugnar och sa att hädanefter så skulle förstesmältaren vara chef över sitt område. Gamle chefen skulle bara vara rådgivare i tekniska frågor. Efter ett år utvärderas detta unika och det visade sig att produktionen hade stigit med ca 10 % och att kvalitén på det producerade hade blivit bättre.
Så kan det gå!
Nu när internet och allas möjlighet finns att ha åsikter om allting så börjar hacket på en viss fd. chef bli trist att se.
Man ska sluta i tid och inse att det är lätt att hamna i ren personvendetta till slut.

Detta är ju också en sorts hat eller hur? Inte vill väl du bli betraktad som hatare. OCH det finns viktigare saker i världen att ge sig på!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate