söndag, september 25, 2022

När jag går hemåt så ser jag många hucklen!

 Jag får en sån lust att gå fram och fråga vad de med hucklen anser om det som händer i Iran? Men jag gör det inte!




Men visst är det konstigt att i Iran strider de för livet mot mullor, hucklen,tvång osv.

Men de som kommer hit som sk flyktingar är inte ett dugg intresserade av att lägga om sina liv och bli så att säga lite mer svenska.

Frågan är förstås vad de har flytt från egentligen när de nu kommer från muslimska länder. Vad har de angett för skäl? DET skulle vara intressant att läsa i migrationsverkets dokument!

Det har ju visat sig att oerhört många rätt snabbt åker på semester till sitt gamla hemland som de "flydde" från.

Nej, jag tror det är mycket mygel och båg. Man kommer hit för att få det ekonomiskt bättre, få bo bättre, få bättre skolor o sjukvård mm. 


Inget konstigt i det ,jag  hade säkert gjort likadant.

Det är då lagstiftning ,regelverk och Migrationsverket måste göra sitt jobb!

Jag upprepar för tusende gången, SVERIGE KAN INTE VARA HELA VÄRLDENS SOCIALKONTOR.

Man kan ju tycka att alla borde förstå detta men har man en röd själ så förstår man inte det.

Egentligen är man väldigt cynisk när man låter landet Sverige genom sin politik förfalla med så mycket våld som vi har nu!

Socialdemokraterna borde kunna bättre! Släpp suget efter makt vilket har fört er i famnen på V+Mp+C.

När Löfven började yra om ett grönt Sverige då kom han på villospår. Han var bättre innan när han som Metallare snackade mycket om kärnkraftens nödvändighet!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate