tisdag, november 10, 2020

Utpressarbrev!

 Nu har det börjat komma utpressarbrev på korrekt svenska till mig. Personen påstår att han har använt min cam för att filma mig när jag har tittat på porr. OCH påstår att han har videos på mig när jag skulle onanera.

Han ska ha 8000 euro inom tre dagar annars skickar han dessa videos till alla mina kontakter. Han påstår att han har planterat spioner ( trojaner?) i mitt system osv.

För säkerhetsskull så får man vid sådana brev skanna igenom hela systemet på den dator där jag använder Windows.

Nåja, i våras kom exakt samma idiotbrev men då på dålig svenska och jag kunde se att de skickades från en server i Vietnam men denna gång kom de faktiskt från en server i Sverige.Anmäla? Nej, det är inte lönt, lägg dem i blockering istället!

Avänder du Bluemail så kan man blockera hela domänen om du vill detta!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate