fredag, november 20, 2020

Faster Ingeborg Högrelius!

 Min faster Ingeborg var en stor trygghet för mig som pojke. Alltid snäll mot mig och jag tog alltid parti för henne.

När jag blev äldre förstod jag att hon hade råkat ut för en tragedi i unga år. Fick veta att hon som väldigt ung hade blivit med barn och tvingades att lämna bort sin lilla gosse. 

Nu efter alla dessa år så vet jag ju att han döptes till Torgny och jag hittade några bilder i min mors album som jag ärvde vid hennes död. 

Här ska ni få se dem.

Här är en av de sista bilderna vad jag förstår, Ingeborg till vänster och så Torgny med fru.
Här fyller Ingeborg 80 år och blir uppvaktad! Torgnys son Hans med fru och barn.
Barnbarnbarn!
Torgnys fru vid slottet i Örebro dit Ingeborg flyttade från Arboga när farmor avled!
Och här står Torgny och mamma Ingeborg i Örebro.
Detta är Hans när han var ung!

Ingeborg var väldigt musikalisk och det har kanske gått i arv?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate