söndag, november 01, 2020

När de kriminella tar över bolag!

 Börja med att läsa om det sk taxikriget i Malmö :https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/de-stod-pa-varsin-sida-bada-doda-i-taxikriget/ 


När jag bodde i Malmö åren 78-04 kom jag då o då i kontakt med den undre världen. En god vän och granne visade sig stå för nästan all amfetaminhandel i staden. Ungersk maffia!

Dessa kriminella köper in sig i olika typer av bolag. Blir fastighetsägare , krog och taxiägare osv.

Om vi tittar på det här lågpristaxibolaget så har även jag åkt med dem. Jag har gått på krogar där allt har varit svart , därav deras låga priser.

Undersökningar har ju visat att just Malmö har en av Sveriges största svarta marknader. Över 30 % av ekonomin härrör från denna skumma sektor.

Nu är jag säker på att alla storstäder uppvisar ungefär samma mönster. Polisen i Stockholm har pekat bla på krog och fastighetsmarknaden som områden där de kriminella investerar.

Det värsta är ju att även medelsvensson blir en kugge i det hela. 

Köp av knark och annat smuggel . Köp av mediciner. Krogbesök. Klippa sig billigt osv!

Mutor blir allt mer vanligt. Värst är när poliser tar mutor!

99.9 % av de inblandade har sitt ursprung från andra länder exakt såsom dessa unga killar från orten som jobbar upp sig genom åren! Om de inte hinner att mördas förstås!

De känner förakt för det svenska och detta bidrar till att de kan fortsätta med sitt kriminella liv. 




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate