lördag, oktober 24, 2020

Sorg!

 

https://www.svtplay.se/sorgen-och-jag  


Detta är ett mycket angeläget program om sorg. Många kloka människor kommer till tals.

När barn avlider före sina föräldrar blir sorgen så tung att bära.

Men som någon också säger i programmet, tystnaden från många omkring de sörjande är också så svår att uppleva.

Jag har flera gånger under mitt liv stött på människor som berättat att när någon nära har avlidit så kan bekanta gå tvärs över gatan för att slippa träffa den sörjande.

Många har spekulerat över detta sätt att fungera men jag tror att de som undviker sin medmänniska på detta sätt innerst inne är så rädd för både sin egen död som sina egna känslor.

När man uppnår min ålder så har många avlidit under ens livstid. Många kamrater är borta.

Några finns kvar inom ens minne mer än andra. Vissa bara har försvunnit ,det är knappt man minns vad de hette.

Men se detta program , två delar , och lyssna på människorna och deras tankar omkring detta svåra ämne. 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate