onsdag, oktober 21, 2020

"Linux är ett virus"!

 

Så kom då äntligen Microsofts webläsare Edge till oss på Linux.

Det är ett historiskt kliv in i en ny värld för detta stora bolag men det har varit på gång några år nu med den nya ledningen.

Jag minns när nya chefen steg upp på podiet inför hela Microsoft och sa att han älskade Linux!

Alla som inte var insatta trodde att han skämtade!

Sen har det kommit undan för undan, köp av bolag inom Linuxsfären. Skype lägga ut med samma innehåll som på Microsoft.

Microsoft sponsrar Linux och går med i gemenskapen. Och det är inte små belopp som läggs in heller !

Win tio har numera Linux arbetsredskap inlagt i sitt OP! Bara detta förvånande nog många.Tids nog kommer det att gå att köra tex Ubuntus appar inom just win 10!


Och som sagt var Microsofts nya webläsare finns nu för alla system! OCH den bygger på Chromium från Linux och fri programvara! 

De har dessutom sett till att tillägg från Google går att använda.

Tex Skype web!

Google tillhandahåller detta Microsoftprogram och det visar också vägen inför framtiden.

Jag minns för tjugo år sedan hur en del av mina vänner närmast hånade mig för mitt intresse och tro på Linux. De visade bara sin okunnighet och jag hoppas att de minns sina ord till mig!

Tack Microsoft för det ni gör numera.Allt gammalt groll är nu glömt!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate