lördag, oktober 03, 2020

Jag minns en händelse i Malmö 2003! (Östra Förstadsgatan)

 Jag bodde en gång i tiden inte alls långt från där bomben exploderade igår och förstörde en frisersalong.

Men det jag ska berätta var en synnerligen otäck händelse vilken jag aldrig glömmer. Hade satt mig på balkongen, ringde upp min hustru som då bodde i Karlstad. Balkongen låg vid en mindre gata där Stadsmissionen hade sina lokaler.Tvärs över låg några gamla hyreshus.

Mitt under samtalet så hör jag våldsamma skrik från huset mittöver. Hustrun hör det ända upp till Karlstad.

Efter en kort stund är det tyst och så hör jag blåljusen anlända.

En ung kvinna blev knivmördad av en pakistansk kille, hon hade gjort slut med honom!

Då kände jag att jag inte ville bo kvar i Malmö längre. 

Alldeles för mycket bråk och kriminella. Det hade länge gått rykten om ligor som begärde "skyddspengar" från krogarna och affärena . Ofta slogs fönster sönder på vissa ställen.

Säkerligen har frisören fått påhälsning av gangsters innan sprängningen skedde!

Kriminaliteten finns överallt numera i alla dess former.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate