onsdag, januari 09, 2019

Utfrusen?

I många länder ,inte minst i vårt land så har metoden att sätta ut människor i "kylan" använts i många år.
En av de författare som råkade ut för detta var Kurt Salomonsson. Han hade jobbat i gruvor och beskrev i en bok hur stendammet förstörde lungorna på arbetarna. MEN han fick facket och arbetsgivarna mot sig och en kampanj mot honom inleddes. Heder och ära togs från honom.
Idag blir återigen skribenter av med sina uppdrag och får svårt att försörja sig.Smutskastningen står deras forna kollegor för på olika tidningar.
Idag räcker det att ha en avvikande uppfattning om den förda politiken i tex immigration för att hamna i kylan.
Jag som pensionär har ju fått den fördelen att ingen kan ta min försörjning från mig men å andra sidan vem bryr sig om vad en gammal gubbe har att säga idag?
Vi är ju utsorterade för gott i vårt moderna samhälle där allt ungt höjs till skyarna och där 35 -åringarna uppför sig som tonåringar.
Vi har fått finna oss i att inte ens i riksdagen representeras av mer än 5-6 ledamöter, sossarna har inte en enda pensionär i riksdagen.
Vi är också satta i kylen!
Vårt kalla samhälle för inte något gott med sig och det ser man snart sagt varje dag i vår nyhetsmedia.
Mentaliteten hos många av de som har makt idag påminner om hur de ledande i totalitära stater utförde sitt värv. " Är du inte med mig så är du mot mig"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate