fredag, januari 11, 2019

Fortsatt mycket hög invandring!


132.696 personer har fått tillstånd att bosätta sig i Sverige 2018.
De som har trott på vad politiker felaktigt har mumlat om att gränsen var i stort sett stängd har blivit bedragna.
Alla de som gråtit krokodiltårar över "det onda Sverige" har gråtit i onödan.
Men alla männsikor i vårt land borde ta sig en tankeställare angående bostäder,skolor,vård osv till alla dessa som kommit.
OCH så här kommer det att se ut åren framöver. Minst en halvmiljon nya människor kommer hit under de fem år vi har framöver.
Finns inte en chans att någonsin bygga bostäder  för alla.
Köerna till vården kommer också att bli än högre . Ska man trolla månne?
SKL har i flera omgångar varnat för att det måste bli stora skattehöjningar om de inte ska behöva skära ner på den allt sämre välfärden.
När jag inför valet diskuterade kommande siffror med en stor grupp kvinnor i Gustavsberg ,lärare, biliotekarier osv så trodde de att jag ljög om de siffror som nu Migrationsverket redovisar. Så illa är kunskaperna bland många idag, de TROR en massa saker som de framför som fakta.
Hur i hela fridens namn ska man kunna föra vettiga diskussioner om man inte baserar dem på kunskap?
Med dessa siffror från 2018 så har jag ju också förklaringen till vad jag dagligen ser där jag bor. Färre svenskar kvar och både T-banan och stadsbilden väldigt förändrad på rätt så kort tid.
Som jag har konstaterat tidigare, jag känner att jag åter bor i ett område väldigt likt det Rosengård som vi flydde från på 80-talet.
Politiken att bygga upp enklaver står tydligen fast! In med de nya, ut med de gamla!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate