tisdag, december 18, 2018

Första dygnet med Huawei P20 Pro

Det blev lite jobbigt igår. Mobilen startade utmärkt och jag började lägga in de program som jag brukar ha på en mobil med ett undantag. Jag la in EDGE från Microsoft.
Inte vet jag men vid omstart så kom ett meddelande upp att mobilen hade pajat. Det enda som hjälpte var att göra en fabriksåterställning och då försvann allt det jag lagt in tex Bankid!
Sådant är jobbigt eftersom man ju är tvungen att återigen gå till sin bank och ominstallera allting från början.
Men som sagt var jag vet ju inte exakta orsaken till detta haveri men nu är allt på plats igen och jag har INTE lagt in Edge igen.
Mobilen är snabb och de foton jag har tagit med Leica-kameran är mer än bra. Zoomsystemet är perfekt med en skärpa på bilderna så att jag häpnar!
Hörlurarna ger ett mycket bra ljud och rent spontant tycker jag att jag hör allting mycket bättre mot tidigare.
Batteriet ser ut att hålla åtminstone dubbelt så länge,kanske mer, än Iphone.
Bytet från Iphone till Huawei känns som en befrielse. Utsläppt från monopolfängelset!
Förstår fortfarande inte efter ett års användning av Iphone vad dess "storhet" skulle vara?
Den närmast religiösa inställningen en del har till Mac är svårt att förstå.Tekniskt är de ju sämre på nästan allt.
Och dyra!
Genom mitt byte fick jag ner månadskostnaden med 150 kr!
Bättre prestanda i allt och alltså även billigare, bättre affär kan man ju inte göra!

PS La just nu in WinAmp i mobilen + några melodier.Genom Winamp så fixar man lätt att man kan använda musiken som mobilsignal.Nu har jag KENT och Andromeda som signal när det ringer!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate