lördag, december 15, 2018

Bytte bort min Iphone idag!

Jag lät mig lockas av Iphone tack vare att mina hörapparater gick att koppla via mobilen. Men jag märkte rätt snart vilka nackdelar Iphone har, inget extra minneskort gick att sätta i.Svårt att att utforma mobilen efter egen vilja.Dåligt bildutrymme osv.
Bytte till en Huawei P20 Pro. Ram-minne 6 GB , minneskortet 128 gb.
En av världens bästa kameror , Leica.
Går att sätta i dubbla telefonkort. Osv!
Dessutom när de räknade på kostnaden efter bytet så blir min mobilräkning 150 kr BILLIGARE per mån!
Jag som fotograferar mycket kan alltså till skillnad mot Iphone sätta i ett minneskort extra och lagra mina bilder där.
Iphone är ett låst system och deras utveckling går bara ut på att tjäna pengar på ALLT. De bidrar dessutom inte till särskilt mycket inom internetvärlden utan håller sig på sin kant.
Ett monopol av värsta sort. Nu när Microsoft har brutit upp sitt monopol och samarbetar på många sätt bla med Linux så kan ju Apple-Mac fortsätta sin inslagna väg, jag vill inte vara med dem vidare.
De är dyra,deras "apparater" kanske är snygga att titta på men under skalet finns inga märkvärdigheter som är värda det pris de tar vid försäljningen.
Skönt att detta byte nu är gjort ,får min nya Huawei nästa vecka.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate