måndag, april 02, 2018

Vådan av att köra sk betaversioner av ett OS!

Jag har ju i många år försökt bidra till utvecklingen av Linux och då särskilt Ubuntu . Ett trevligt och funktionsdugligt OS fullt i paritet med Windows.
Att använda ofullbordade versioner har dock sina risker och det avrådes med bestämdhet att använda beta-versioner i driften. Man måste vara beredd på att hela systemet kan krascha!
OCH det gjorde det i går kväll efter att jag utsatte det för stora svårigheter. Ingenting hjälpte av mina vanliga knep.
Numera ger jag dem en viss chans men är också hård på att ta beslut på att installera om allting.
I morse brände jag ner senaste nattliga versionen av Ubuntu 18.04 och började installera in det. Fann efter en stund att alternativet att uppgradera min Ubuntu fanns där man tar bort felaktiga filer men behåller det som går att behålla från det som finns på disken.
Valde detta alternativ och efter en 25 minuter kunde jag vid omstarten se att alla mina bilder och ljudfiler var kvar. Samtliga email-program med inställningar fungerade liksom en hel del andra program.

Nu går min  Ubuntu bra igen! Ska ta det lugnt nu med mitt OS därför att om tre veckor så ska den slutgiltiga färdiga versionen släppas.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate