torsdag, april 12, 2018

Farsta gårds restaurang tvingas att stänga?

Jag gick upp till Farsta Gård för att äta men fick då höra av Davy Hakala  vilken är krögare där sedan tio år att han tvingas att lägga ner. http://www.farstagard.se/
Föreningsrådet vilken är de som bestämmer där uppe har med lock och pock försökt att få honom att stänga så att en ny krögare ska kunna tillträda.
Med andra ord så kommer den allra sista krogen vilken har husmanskost att försvinna. Deras metoder  mot Davy är minst sagt usla. När jag tar del av vad som hänt och händer så tycker jag mig förflyttas till en tid med maffia.
Vad är det med nutidens både politiker och olika nämnder? Har de inget sinne för verkligheten?
Alla matställen ska utformas efter konceptet "kebab-hamburgare osv".
Den svenska husmanskosten ska försvinna eller förvanskas. När vi åt på Farsta centrum en tallrik med Lindströmare så fanns det inte en enda bit rödbeta i färsen. En helt vanlig hamburgare med sås låg där!
Är det så det ska bli på Farsta Gård också?
Vårt samhälle håller på att vridas till något helt annat än vad jag vill ha!
Inte ens maten får vara ifred för alla fanatiker !
Likriktningen bort från vanlig mat är snart gjord. Hamburgare gjord på kokött är inte alls nyttigt att äta. Men köerna till McD är stora med i huvudsak våra nya innevånare. Frihet för dem kanske är att få gå på donken och äta kokött.
Jag själv höll  mig till stekt strömming med riktigt potatismos.
Men sån mat är det väl bara vi "gamlingar " som äter idag?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate