måndag, april 16, 2018

Statliga myndigheter och förvaltningen av våra pengar?

Sitter och läser en rad artiklar om Försäkringskassan och deras bättre vetande mot de läkare som har sjukskrivit en person.En handläggare vet mer än läkaren som känner den sjuke trots att handläggaren inte ens har träffat den sjuke!
Allt detta har stigit till en omfattning av det värre slaget sedan regeringen krävde sänkta kostnader.
Troligtvis så är det en dålig affär för staten eftersom den sjuke kanske blir sämre och kommer att kosta ännu mer i slutänden!
Kommer osökt att tänka på vårt pensionssystem vad gäller att förvalta våra pengar. ATP systemet sprack ju och vi fick ej våra utlovade pensioner trots att vi inom LO-kollektivet fick stora summor inbetalda av våra arbetsgivare.
Skandia försäkring gjorde på sin tid en kalkyl hur mycket en vanlig löntagare skulle ha kunnat få i pension om de hade fått handha våra pensionspengar.
Staten skulle ge ca 100.000 om året med sitt system allt medan Skandia hade kunnat ge löntagaren ca 300.000 !
Jag själv hade en privat pensionsförsäkring hos just Skandia och vet att de talade sanningen. Jag hade varje år över 50% ökning av de belopp jag satte in och när jag gick i pension så hade jag en stor summa pengar vilken jag tog ut under en fem års period.
Statens amatörer med sin rädsla har inte förvaltat varken pensionspengar eller andra pengar bra och där sitter vi nu med låga pensioner. Löjligt låga och med ett skattesystem som är sämst i hela Europa!
Med sämst menar jag HÖGSTA skattesatsen i jämförelse med alla andra länder!
Alla är ju inte som Mona Sahlin och andra sossar som blir kåta av att betala hög skatt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate