söndag, april 29, 2018

Det small till i brevlådan inatt!

Eftersom jag inte längre har någon dagstidning så är jag inte van vid ljudet från brevlådan längre mitt i natten. Hoppade till i sängen av olust.
Nåja, fick Dagens Nyheter av någon anledning denna söndag.
Studsade till inför förstasidan , DN prioriterar i mina ögon nyheter väldigt konstigt. Men de vänder sig till de unga idag för att måhända överleva?
Satte mig och läste tidningen vilken var mitt husorgan under så många år på 60-90-tal.
Naturligtvis känner jag inte igen mig. Men jag hittar heller inte mycket som intresserar mig heller.
DN känns mer som ett sk gratisblad.
Jag vet att de har bra journalister anställda men i dagens nummer lyser de med sin frånvaro.
Nej, jag blir inte imponerad av denna tidning. Att jag slutade med Svd efter många år berodde på att Svd i långa stycken börjat likna just DN. (Dock ej på ledarsidan vilken är en av Sveriges bästa)
Man kan inte betala dyra pengar bara för att läsa ledarsidan så för mig blev till slut valet lätt, det är nämligen oerhört dyrt för en pensionär med låg pension att hålla en daglig tidning.
Sänk priset för oss till hälften så........??

Vad gäller DN så har de enligt min uppfattning antagligen gjort en marknadsundersökning bland det fina folket på Södermalm och det är därför DN ser ut som den gör!
Nejtack från mig!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate