onsdag, oktober 25, 2017

Virtanen kom ut idag!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GvO8m/virtanen-jag-har-betett-mig-tolpigt-och-skitstovligt
Folkdomstolar har alltid varit fel och i grunden orättvisa. Lynchning i närmaste träd på sin tid i USA mot de svarta vilka alltid var skyldiga.
Det är en otäck företeelse  det som pågått under hurrarop av så många. Allt från ministrar till massmedia.
Att massmedia hurrar är ju för att de får massor med smaskiga rubriker och säljer lösnummer. Inte nog med att namn hängs ut ,deras barn får ett helvete liksom deras fruar.
Har man något att ta upp som är kriminellt så går man till polisen. Den feghet som tyvärr allt för många kvinnor lider av är från början fel och leder fel.
Gammal unken moral från 1800-talet gör att man skäms istället för att bli förbannad och kräva rättsliga åtgärder.
När jag nu läser Virtanens ord och särskilt en anklagelse från en tjej i Eskilstuna vilket hände för över 10 år sedan så tänker jag på hans ord:"jag var inte i Eskilstuna under hela 2002"!
Under årens lopp finns massor med rättsfall där unga tjejer ljugit av någon anledning just i sk sexfall. Fäder har fått långa straff vilka senare har upphävts därför att flickan hade ljugit.
Särskilt när kända människor kommer i spalterna så dyker det upp "offer"!
Precis som vid mordet på Olof Palme, det kom in nästan hundra personer och erkände mordet , helt snurrigt.
Med det här vill jag säga att jag numera förhåller mig väldigt skeptisk till många vittnesmål .
Självklart utsätts kvinnor för tölpar ofta på krogen eller dansen, så pass länge har jag varit med i svängen så att jag har både sett och hört.
Men som sagt var uttrycket att man ska vara två för att dansa tango tänker jag också på.
Super man skallen av sig så kan det hända väldigt tråkiga saker som man ångrar efteråt.
Vi måste få fram ett samhällsklimat där kvinnor och män ser det som fullkomligt glasklart att gå till polisen när något har hänt.

Man gör det hela så fel att komma tio år efteråt med namn och bild på en påstådd förövare, hur i hela fridens dagar ska vi kunna tro att det verkligen är sant och inte en hämndakt av någon anledning.
DET är ju närmast perfekt att gå ut i media med en anklagelse om sex(våld) mot en karl som inte har en chans till försvar. Alla verkar ju tro på vad som sägs bara man är kvinna!
Tänk efter nu, mannen kanske är oskyldig?  Han och hans familj blir förstörd med mobbing mot barnen i skolan.
Jag tycker hela den här kampanjen innehåller väldigt mycket av mobbingtendenser!  Gå till polisen om det har hänt något brottsligt!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate