måndag, oktober 30, 2017

En promenad med många tankar!

Jag satte mig några meter från dessa fina nypon, solen sken skarpt ett tag . Tittade lite på solen och tänkte att det är ju inte underligt att människor förr i tiden dyrkade denna gula värmekälla. Det är ju så stort med alla dessa solar runt om i universum där också det finns planeter vilka liknar vår jord.
Vetenskapen kan nu avlyssna (se) ända ner till The Big Bang men där är det stopp.
Vad fanns innan?
Läste för några dagar sedan hur guld skapas ute i rymden. Under mycket hårt tryck och värme så skapades en hel planet av bara guld har de kunnat konstatera.Även guldet på jorden tillkom på samma sätt .
När de frågade Einstein om den svåra frågan om universum och dess tillblivelse så svarade han kort och gott:"GUD"!
Einsteins teorier har hittills visat sig stämma så jag tror som honom.GUD!
Men ingen kan varken bevisa eller motbevisa detta påstående.Frågan är för stor för oss att ens försöka förstå.Det var detta jag kände idag på min promenad här i Hökarängen.
De som inte tror på GUD säger alltid att OM det fanns en GUD så borde inte ondskan finnas bland oss men då säger jag så här. Om inte mörker fanns så fanns inte ljuset heller.Godhet finns liksom ondskan, människan bestämmer hur hon ska handla.
Vissa människor påstår att alla föds lika goda men all genetisk forskning påvisar något annat. Trist att ta del av denna forskning men den visar också att för att ondskan ska få fäste i den med dessa anlag så måste så mycket annat stämma in.Hemmet, uppväxten,kamrater,miljön m.m.
Droger av olika slag bidrar också att ondskan tar över i en individ.
Slutsats: låt dig aldrig förledas att ens testa någon drog!!
Njut av solen istället och naturen. Var hygglig mot dina medmänniskor.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate