söndag, oktober 09, 2011

Panelen i SR 1 hade åsikter om RUT!

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=438&grupp=9315&artikel=4735489

Hanne Kjöller från Dagens nyheter fick vräka ur sig om RUT och menade att Gudrun Schyman hade rätt på sin tid när hon sa att var och en måste städa sin egen skit. Att Per Wirtén inte gillar RUT visste ju vi förut, barnen måste få lära sig städa var hans argument.

Det är bara fånigt och ohederligt med sådana argument.  Ingen sätter väl tex ett barn till att putsa fönster?
De moraliserar över något som visat sig vara bra både för samhället och den enskilde.

Staten  får in skatt och folk anlitar inte skumraskföretag svart längre. Vi som inte kan putsa fönster längre får hjälp till ett pris vi klarar av.
Hur skulle jag få mina fönster putsade utan denna reform? Kanske Hanne och Per kunde komma och hjälpa mig?

När mina "pigor" i form av två unga pojkar kom hem till mig så talade jag med dem om denna reform. De var oerhört tacksamma över detta arbete, det var inte roligt att gå arbetslösa sa de.
Nu blir det mer och mer arbete för varje dag berättade de vidare.
RUT är en vinst för alla!

När jag hör dessa redaktörer sitta på sina höga hästar så inser jag återigen hur lite de är förankrade i samhället.

Lämna in bilen till verkstad eller sin cykel när det är punka, det går bra men när det gäller tung städning då ska det moraliseras och fördömas!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate