måndag, juni 06, 2011

Tabu? Tyvärr finns det för många sådana!



Jag skrev ett litet brev till Linda med följande:
Hej!  Nej , det finns inga saker man inte kan skriva om. Jag fastnade för din artikel just för att du tog upp detta ämne.

Livets baksidor måste också kunna beskrivas även om det finns de som bara vill läsa positiva historier.

Jag var gift med en reumatiker i 12 år med två barn. Gifte oss unga och jag förstod nog inte riktigt hur sjukdomen skulle kunna förstöra så mycket för oss bägge.

Detta är också tabu att ens nudda vid har jag insett. Den friskes liv vid sidan om en svårt sjuk. Min fd fru var en sk barnreumatiker med skador redan som barn.

De sista åren fanns inget samliv mellan oss pga av hennes smärtor och bristande lust av olika anledningar. (medicin bla)

Det var jag som till slut inte orkade eller ens ville fortsätta äktenskapet, gick ifrån vårt nya hus som jag byggt utan att ta ut den betalning jag skulle ha haft. (Dåligt samvete)

Grannen kom in till mig och skällde på mig för att jag skulle skiljas, "hur kan du göra så mot en som är sjuk" sa han!

Min äldsta dotter nu 45 vill inte ha med mig att göra "eftersom jag övergav familjen"!
Ingen har någonsin velat höra mina tankar och erfarenheter eller känslor!

Jag blev svikaren!


Min fd hustru blev ca 50 innan alla mediciner dödade henne med cancer i bukspottkörteln.

Tack för din infallsvinkel  i din fina artikel!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate