lördag, juni 25, 2011

Hur mår du idag?

Jag skålade i mjölk i går, hade skaffat mig en helkagge! Naturligtvis bästa märke från Skåne. Åsens mjölk är helt underbar att dricka.
Tyvärr är prisskillnaden stor här i Stockholm men vem bryr sig. Mjölken kan aldrig bli för dyr, den är ett måste!
I natt var det några svåra knivskärningar i landet och jag skulle nog sätta en hundring på att de inte hade druckit  Åsens mjölk dessa våldsmän.
Det talas mycket om våld och olyckor i tidningarna men faktum är att utan alkoholen så skulle det inte bli så många artiklar att läsa.
I tv satt man igår och glorifierade supar av alla slag till sillen. Om man vänder på steken och gör ett program om kaffe och hur fint det skulle sitta med en braja efteråt så skulle det bli ett jävla liv eller hur?
"Ta dagens lilla uppåttjack så ska du se lilla vän att du mår bra", skulle programledaren säga i ett annat program.
Är säker på att han verkligen skulle få sjunga med Kim Larsen och hans "Ud i det blå" och få sparken .
När det gäller alkoholen så får väl folk göra bäst de gitter för mig men jag tycker inte tv ska sitta och glorifiera sprit.
Själv mår jag alldeles utmärkt efter att ha firat med min morbror Holger (98) . Kräftstjärtar,sallad,Ramlösa,kaffe med wienerbröd samt massor med musik.
Vi satte på hans dator och kollade Jussi Björling på You Tube. Då säger han denne gamle man:"kan du inte visa en video med Lady Gaga"! Ahhh, säger jag , gillar du henne?
Jo, hon är ju fantastisk med alla sina kreationer. Sagt och gjort , på med Gaga!
Efter sex timmar for jag hem och det känns skönt att dels ha gjort en gammal man glad och dels att vara nykter.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate