måndag, april 17, 2023

Jag och tjejen med hucklet!

 Idag träffade jag en ung kvinna med hucklet på sig ! Vi började prata och jag måste säga att vi fann varandra på direkten. En i övrigt snyggt klädd tjej med så där lagom spackel i ansiktet.

Vi talade om allt möjligt och hennes svenska var perfekt. Där ser man så viktigt det är att våra invandrare talar svenska.

Hon hade arbete och utbildning och kunde försörja sig. Se där igen, så viktigt detta också är.

Hon tittade mig rakt in i ögonen under samtalet och jag kunde inte låta bli att fråga om detta eftersom troende muslimska kvinnor inte får se rakt in i ögonen på en främmande man!

Men hon förklarade detta bra, man kan inte undvika ögonkontakt om man ska kunna föra ett bra samtal.

Detta samtal var mycket trevligt, och hon var en pärla bland de jag träffat.

För mig är det ju totalt oväsentligt hur människor ser ut eller var de kommer från .

Huvudsaken är att de är ärliga och skötsamma människor.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate