tisdag, mars 30, 2021

Stockholms-syndromet!

 Stockholm och alla storstäder förändrar människan. Lenin skrev om detta fenomen redan i början av 1900 talet. Han ansåg att om en revolution skulle inträffa så var det i storstadens radikaliserade människor detta skulle ske.

I Stockholm är den totala vänstern betydligt fler än på andra håll i landet. Jag ser hur siffrorna här i Hökarängen ligger på 60-70 % för de röda partierna.

Här får tom. FI höga siffror.

Oron är stor i många organisationer här i Stockholm.Ser man den senaste turbolensen inom Liberalerna så är det samma tendens. Radikalisering och motsättningar. Många liberaler här är klart åt vänster och vill samarbeta med sossarna !

Centerpartiet utvecklades till ett vänsterparti just genom den sk Stureplanscentern.

Nu har dessa bråk även nått Vänskapsförbundet Sverige -Israel till stor sorg för mig.

Får brev titt som tätt från de olika falangerna i Stockholm. Anklagelserna haglar i gammal god vänsterstil.

Det är så tråkigt att ett förbund vilket ska arbeta för vänskap inte ens sins emellan kan lugna ner sig och gräva ner stridsyxan.

Jag personligen reagerar med uppgivenhet. Orkar inte längre med sådant bråk.

Jag ställer mig utanför helt enkelt och känner mig resignerad.

Begåvade Israelvänner ska inte hålla på så här och sabotera det viktiga arbetet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate