torsdag, mars 04, 2021

En repris från 2016 apropå afghaner!

 

Jag är pensionär med låg pension så mitt "blåkort" på SL tar mycket av min pension procentuellt. Detta trots reducerat pris.
Alla med lite kunskap vet att SL i jämförelse med andra storstäder i världen ligger näst högst i pris!

Då förväntar jag mig att slippa alla dessa tiggare vilka finns snart sagt överallt inom SL.
Varje dag kommer de på tågen och tigger.På perrongerna vistas ibland ett tiotal personer och tigger tämligen aggressivt. Det tar sig in utan att betala. Jag ser på olika busslinjer hur de går in i mittendörren och slipper att betala!
Ingen tycks bry sig nu för tiden, varken SL eller de anställda?

Igår höll jag på att bli rånad i uppgången till Götgatan alldeles vid rulltrappan men kunde knuffa mig fri!
Jag blev i höstas överfallen på bussen från Gustavsberg och hölls i ett strupgrepp i tio minuter. Polisen har lagt ner fallet pga av att bussen kameror inte fungerade!
Bussföraren brydde sig  inte!

Det är totalt meningslöst att anmäla gårdagens incident med dessa tiggare!

Vi pensionärer ska kanske också låta bli att betala biljetter och tränga oss på bussarnas mittingång?

Vi kanske också ska mygla in oss i tunnelbanan såsom allehanda tiggare gör dagligdags?

Jag anser att man ska skärpa kontrollerna, mota ut de som inte har rätt att vistas inom tunnelbanan. Bussförarna måste åtgärda gratisåkarna på något sätt!

Jag vill kunna både gå och sitta ifred på de allmänna färdmedel jag betalar för att kunna nyttja!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate