tisdag, mars 09, 2021

Ägarna ska hålla sig borta från redaktionens arbete! (Bulletin)

 https://www.journalisten.se/nyheter/oppen-strid-mellan-bulletins-redaktionsledning-och-agare  

När jag läst det här från Journalisten så väcker det ett minne hos mig. 

Två gånger i mitt liv har jag satsat pengar på två olika projekt. Dels en bokhandel i Lund och dels på den tidiga tidningen ETC. Bägge gångerna förlorade jag pengarna nästan direkt. Bokhandeln la ner och där är en krog numera. ETC la ner men har återkommit flera gånger tack vare statens stöd plus div. fiffel med olika upplagor!

Nu har jag satsat på Bulletin och så får man läsa hur ägarna drumlar till det .

Orsakar att Paulina Neuding inte finns kvar i tidningen, en stor förlust av en mycket kompetent journalist. Hur kan man vara så jävla dum att man orsakar något sådant?


Historien har många gånger visat hur illa det går när de med pengar blandar sig i sånt de inte begriper!

Det finns bara en sak av denna ägartrio att göra nu, dra er långt tillbaka och låt de som kan hantverket också få sköta detta utan inblandning!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate