söndag, januari 07, 2024

Vanligt arbete eller inget arbete?

 https://unt.se/ledare/ledarkronika/artikel/stackars-little-jinder-som-fick-ta-ett-vanligt-arbete/rx4peqyl?fbclid=IwAR3QHJiA1chDFsnpAbbgcGpswTAzT6L8qZ6C3QMtFtB7Vm2lzkjhrgVO_Hk 


Jag har läst igenom Jinders inlägg flera gånger! https://www.expressen.se/kultur/josefine-jinder/jag-skaffade-ett-jobb-for-att-bli-fri-fran-helvetet/ 

Men jag förblir lika negativ varje gång jag läser. Är Jinder en representant för många kvinnor idag ?

Nej, jag tror inte detta efter att ha sett så många unga kvinnor vilka arbetar inom vården på ett alldeles utmärkt sätt.Trevliga och yrkesskickliga.

Man får nog söka sig till en annan grupp unga kvinnor för att finna samma inställning som den Jinder uppvisar. Lite av en Zara Larson inställning. Överlägsna mobbare.

Tittar man igenom raddan av namn bland de som kom ut som antisemiter för ett tag sedan (prohamas) så finner man nog typ samma folk !

"De goda" har i detta massakerkrigs början avslöjat sig som usla antisemiter. Det är bara synd om araber i Gaza, inte ett ord om alla de stackars barn som kidnappades och fördes till Gazas tunnlar. Inte ett ord till de över 1000 personer vilka mördades! Inte ett ord från dessa vänsterkvinnor om alla våldtäkter som skedde med grymma mord efteråt.

Personligen så ser jag med avsky och viss förvåning över wokevänstern i världen idag. De flöjtar över till än den ena och än den andra frågan . Igår var det att krossa statyer ,idag är det att stötta nazihamas grymheter.

Egentligen tar det emot att ens kalla dem för vänster,de har inget att göra med klassisk vänster vilken passade sig för att inte kunna diskutera  allehanda frågor med människor med annan mening.

Wokevänstern är att betrakta som en slags religiös rörelse där tron har tagit över allt förnuft.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate