tisdag, januari 16, 2024

Skilsmässa?

 Igår blev jag för ett tag häpen, en person meddelade via sin sida på Facebook att han och frun går skilda vägar!  Men efter ett tag så la sig känslan av lite förundran, jag känner ju inte dessa personer annat än på Facebook och har följt dem där.

Jag kan ju inte veta ett dugg om hur de har haft det genom åren och vad det är som lett fram till detta beslut .

Jag har ju själv två skilsmässor i mitt liv och vet att det är ett svårt beslut i de allra flesta fall att ta. 

Så mycket vånda och grubbel och så många svåra omställningar.

När jag tänker på alla konsekvenser första skilsmässan har betytt så vill jag helst glömma bort allting men se det går inte.

Ibland på nätterna när jag inte kan sova så spelas det upp olika scener som en film framför mig. Otrevliga minnen dyker upp!

Hade jag kunnat handla annorlunda frågar jag mig ibland till ingen nytta!

Säkerligen, men det blev som det blev pga av alla omständigheter.

Sverige är ett land fullt med uppbrott och ibland väldigt olyckliga människor. 

Barn kommer i kläm och en del fäktas med livslånga trauman vilka de inte kommer ur. (Hat mm)

Ja, det är synd om människorna!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate